2014-2015 KIŞ MODASI; Salaş, Uzun Kabanlar


Dolunayın hepimize geçirdiği bu özel günlerden herkese selamlar olsun.
İnsanı intihara sürükleyen bu havalar yetmezmiş gibi bir de dolunay çıktı başımıza ayy sebastiyaaan diye haykırıcam şimdi.
Pazar günü evde oturmaktan bunalan insanlarımız kendilerini sosyalleşmek için avmlere atmıştı. Hele ki büyük inditex ve kış indirimi zamanı ne sosyallik ne sosyallik. Tam bir kaos içinde kelebekler gibi ordan oraya uçtunuz değil mi sizde? 

Bende isterdim bebekte, ortaköyde, sarıyerde evim olsun. Haftasonu atkım ve beremle kendimi kocişkom ve köpüşümüz boncuk ile sahilde yürüyüş turuna bırakayım, bende isterdim. Ama fakirlik sağolsun kanımıza işledi nesilden nesile aktarıyoruz.

Bu yazımda sizlere guruluğuma dayanarak bir kaç öneride bulunacağım. 

Öncelikle benim bayıldığım kısım dış giyim.
Kaban giymeye bayılıyorum. Gerçi sanırım 1 tane kabanla bayılıyorum fjsdklfjsdkl
Aslında kaban severim ama param pek yetmiyor.
Elimdekilerle idare ediyorum daha doğrusu.
Şunu da söylemeden geçemiycem gıybetörler. Bu sene benim gibi salaş, spor, dağınık sevenlerin senesi oldu!
2 beden büyük bol kazaklar altına dar pantullar, kolları uzun gelen hırkalar, dağınık saçlar aman tanrım didim. Annemin bana küfretme sebebi olan görüntüler moda olmuş kadın kalpten gidecek.





Renkli kabanlara geçmeden önce gönlümün sultanı siyah ile başlamak istiyorum. Baştan aşağı tek tip siyah giyinebilen biri olarak ve renk özürlüsü olan biri olarak siyah hem kurtarıcım oluyor hemde tipime biraz da olsa asillik katan bir renk. Her yönden kurtarıyor yani.



En sevdiklerim ama cesaret edemediklerimden devam edersem kırmızı rengini çok sevsem de özellikle bu tür olaylarda pek kullanamıyorum. Zaten yeterince sokakta kendine güvenerek gezen biri olmadığımdan daha fazla dikkat çekme unsuru beni biraz endişelendiriyor. Ama nişantaşı ya da beşiktaş kızı olsaydım altına bişey giymeden bu paltoları giyer çıkardım hani marjinal bizdik?



Ve tabiki genel tercih olan yılın rengi gri? Bu renge bayılıyorum cool alt tonlu olduğundan sanırım insana gerçekten coolluk katıyor. Özellikle böyle yün kumaş ile yapılmış kabanlarda gri renk kendini daha bir gösteriyor sanki ne dersin?



Ve tabiki benim tabirimle kızılay rengi. Evet doğru okudun kızılay rengi. Allahım ne moda olsa bu renk. Yani geçen senelerde bir taba rengi, kahve tonları aldı başını yürüdü. Şunu da söylemeden edemicem cilt alt tonu diye bir olay var. sıcak alttonlulara belli renkler, soğuk alttonlulara belli renkler yakışıyor. Mesela bana belli başlı yakışmayan renk yok. Cool'a dönük nötr olduğumu öğrendim.



Taylor swift kezosuda bizlerden. O para bende olsa her şeyi giyerdim allahım hayali bile çıldırtmaya yeter.


Sayesinde uzun paltolardan soğudum. İlkokul/Ortaokul zamanlarımın kabusu resmen. Annem zorla giydirirdi. Muhafazakar aile çocukları gibi giderdim okula. Aklıma geldikçe cinnetim basıyo müjgan.

Ve yazının sonuna gelirsek size bu kabanların neden bu kadar dikkatimi çektiğini açıklamak isterim.
Ve tabiki plan-programlarımda bir nebze ortaya çıkacak.
Ben küçük yaştan beri farklı parçaları seven, klasik ne varsa kaçan bir tiptim. Hala da öyleyim. Beni belli bir şeyde bağlı göremezsiniz.Fikirlerim çabuk değişir. Belki iyi belki kötü, değişir. Ama ne var ki her zaman kafamda kendi kendime bir şeyler tasarlayıp dikmişim gibi hayal ederdim, ediyorum da. Kendime güvenemediğimden ve iş/okul hayatımın yoğunluğundan vakit ayıramam diye girişmediğim bir alandı dikiş.
Taa ki instagram'da çok naif, tatlı dilli ve acayip yetenekli bir manevi ablayla tanışana kadar. Abla diyorum ama onu yaşlı gördüğümden değil, saygı ve tanımamazlık getirisinden dolayı.
Çok sevgili Tubagun kendi kıyafetlerini kendi diken, üreten ve bunu instagram hesabında şahane görsellerle takipçilerine sunan biri.
Onu görünce içimde bir güven ışığı belirdi. Kendisine yazdım ve bana destek oldu sağolsun.
Onun sayesinde kendime bir makina aldım ve ilk başta kursa giderek teknik bilgileri öğrenmeyi hedefliyorum.
En azından hayata geçiremediğim tasarımlarımı, klasikten uzaklaşıp kafama göre, kalıplara girmeden istediğimi dikip giyebileceğim kıvama gelene kadar çalışacağım.
Bakalım neler yaşayacağız.

Tubagun kendi web sitesinden dikiş ile ilgili bilgilerini paylaşmaya başlayacak.
İlgilenenler buradan takip edebilirler.

Sevgiyle kalın,
xoxo gossik guru

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Bu salaş kabanlara bayıldım, bloğunu da çok beğendim.
Takipteyim, bana da beklerim ;)

Popüler Yayınlar