Bir dizi öneri; Orphan Black

Başlıktan da anlayacağınız üzere bu bölüm bir dizi önerisi.
Yeni diziler kovalamayı, keşfetmeyi çok seviyorum. Şu sıralar Orphan Black adlı bilim kurgu dizisinden haberim oldu. 

Tabiki bilim kurgu benim olayım bebek.
Nedendir bilmiyorum ama fantastik; bilim kurgu ve adrenalin içerikli diziler/filmler daha çok dikkatimi çekiyor. Mesela ben How i met your mother dizisini 5 bölümden fazla izleyemedim. Çok sıkıcı ve klasik geldi. Sex and the city de aynı şekilde. Bana Shameless, the walking dead, american horror story, supernatural gibi yapıtlarla gelin. 

orphan black



Spoiler vermek istemiyorum açıkçası ama diyorsanız ki 'feyşın lütfen anlatma ben önce izlemek istiyorum' benimde size söyleyecek 2 çift lafım var; git ve izle fjkdlsjkls bu yazının devamını izledikten sonra okuyun o zaman napim ayol?

Temel bilgilerden başlayacak olursak Orphan Black Kanada yapımı bir bilim kurgu dizisi. Size tek bir şey soracağım. Hayatınızda ki zorluklarla başa çıkmaya çalışırken size benzeyen başka bir kadının yerine geçiyorsunuz ve o kişinin sizden daha bok hayatı olduğunu görüyorsunuz. Üstelik daha sonra size çook benzeyen bir sürü klon ile karşılaşıyorsunuz ve birden kendinizi içinden çıkılmaz bir döngü içinde buluyorsunuz? Ne yapardınız? 

Valla ben ağlar polise sığınırdım herhalde. 

orphan black


Başrolde aynı anda 456464217823957 tane kişiyi canlandıran Tatiana Maslany var. Gerçekten zor iş. düşünsenize bir dizide 7 karakter var ve hepsini siz oynuyorsunuz. kişilik bozukluğu yaşamamalarına şaşırıyorum doğrusu. 

Dizide asıl başrol Sarah Manning olarak karşımıza çıkan Tatiana diğer klonlarını da canlandırıyor. Bir bölümde bütün cevapları tam olarak alamıyorsunuz ve o kadar heyecanlı ki ister istemez merak içinde diğer bölümü izlemek istiyorsunuz. Ben şu an 1.sezon 7.bölümdeyim. Aklımı yitireceğim daha fazla klon çıkarsa. 

orphan black


Başrol olan Sarah serseri tipli, pek çok sabıkası olan bir anneyi canladırıyor. Aynı zamanda yetim. Evladı bu sebeplerden ötürü gönüllü anneye verilmiş. Gönüllü anne ise zamanında Sarah'a gönüllü annelik yapan Mrs. S

Neyse bu kadar içine girmeye gerek yok. İzlemeden annayamazsınız :'(


orphan black


Yani bu kızcağız başbelası sevgilisinden kurtulup kızını da alıp yepyeni bir hayat kurma peşindeyken inanılmaz bir bilinmezlik ve karmaşa içinde buluyor kendini. 

Dizi IMDb'de 8,5 puan almış. 
Aptal aptal aşk dizileri izleyeceğinize açın Orphan Black izleyin. En azından azcıkta olsa dünyevi dertlerden kurtulursunuz anacım. 46126 saat uzunluğundaki Türk dizilerindense 1 bölümü maksimum 40 dk olan bu tarz dizileri izlemek en azından beyninizi yormaz. 

Ay bende Sarah Paul Fan adında bir sayfamı açsam naapsam bilemedim. 

Not: Tatiana Maslany stil ikonu olarak mercek altına alınmalı mı sizce? Nedense pek bir sevdim bu hain serseriyi. Sanki normal hayatta da Sarah Manning bu kız. Öyle geliyor.

Umarım seversiniz. 
Dizi önerileriniz varsa beklerim ancak rica ederim entrika, ihanet ve bilim kurgu tadında olsun. Aşk dizisi izleyecek olsam deniz yıldızını izlerim. Diziye ismini veren karakterler öldüğü halde dizi devam ediyor.

Sizi seviyorum,
xoxo Gossik guru.

Yorumlar

Popüler Yayınlar